Wielowalutowe usługi płatnicze
Klient świadczył usługi z zakresu wymiany walut. Osiągnął już sukces na tym rynku, dysponował odpowiednim systemem IT oraz know-how. Postanowił uzyskać odpowiednie zezwolenia i zaoferować swoim klientom portfolio szeroko rozumianych usług płatniczych. Pierwszym krokiem w tym celu było zaoferowanie użytkownikowi wielowalutowych rachunków płatniczych z możliwością realizowania w ich ciężar przelewów w kraju i za granicę.
Projekt w pigułce
Branża
Finansowa
Technologie
Java, Kotlin, Spring Boot, PostgreSQL, Angular, PHP, Kubernetes, Docker, Liquibase
Czas trwania
18 miesięcy
Zespół
1 Team Lead
7 Backend Developers
2 Frontend Developers
2 Android Developers
2 iOS developers
1 UI designer
1 UX designer
1 Project Manager
2 Business Analysts
Forma współpracy
Agile, Time & Material
Zakres
Consulting - business
Consulting - legal & regulations
Product workshops & analysis
UI/UX design
Technical stack assessment
API architecture
Frontend development
Backend development
Website development
Native mobile apps
Multiple internal integrations
QA
SLA & maintenance
Innowacje i wyzwania
Innowacją w tym projekcie było wykorzystanie na szeroką skalę mikroserwisów i komunikacji asynchronicznej, mimo konieczności realizacji projektu w otoczeniu dużego monolitycznego centralnego systemu. Ciekawe było wprowadzenie unikalnego modelu przelewów realizowanych także na telefon oraz na e-mail, również do osób nieposiadających jeszcze konta w serwisie klienta.
Głównym wyzwaniem było zbudowanie od podstaw kompletnego systemu transakcyjnego dla Krajowej Instytucji Płatniczej (KIP). Musieliśmy nie tylko stworzyć wszystkie systemy informatyczne, wpasować je w już istniejącą infrastrukturę klienta, ale też zadbać o wszelkie kwestie prawne i regulacyjne. Sam projekt systemu był wymagający, gdyż zakładał świadczenie usług w oparciu o rachunki płatnicze prowadzone w wielu walutach dla użytkownika. Dodatkowo jednym z głównych założeń klienta było zapewnienie możliwie prostego rozwoju i rozbudowy systemu o nowe usługi płatnicze. Konieczne było też zapewnienie wysokiej wydajności i skalowalności z uwagi na już posiadaną przez klienta dużą bazę klientów, jak i ambitne plany rozwoju. Ułatwieniem nie była konieczność ścisłej integracji nowych systemów z już istniejącymi systemami klienta tak, by obecna baza klientów mogła od razu zacząć korzystać z nowych usług.