Migracja infrastruktury On-Premise do Cloud
Klient świadczy usługi za pośrednictwem serwisu online. Szybko rosnąca baza użytkowników oraz wdrażanie usług na nowe rynki wymagało dopasowania środowiska IT, aby uzyskać skalowalną i niezawodną infrastrukturę o zasięgu globalnym. Klient chciał też ograniczyć ilość zasobów, które były przeznaczone na zarządzanie architekturą sprzętową. Nowe rozwiązanie miało mu umożliwić skoncentrowanie wysiłków na programowaniu i dostarczaniu usług.
Projekt w pigułce
Branża
Finansowa
Technologie
IAC (Terraform, Ansible, języki skryptowe), CI/CD (Jenkins, Octopus, narzędzia wspierające budowanie aplikacji), Kontenery (Docker, Kubernetes Engine), Native Cloud Solutions (Database, Firewall, DNS), GCP (Google Cloud Platform), AWS (Amazon Web Services)
Czas trwania
12 miesięcy
Zespół
1 Team Lead
4 Cloud Engineers / Architects
2 Database Administrators
4 System/Network Administrators
Forma współpracy
Agile, Time & Material
Zakres
Consulting - legal & regulations
Technical stack assessment
Cloud technologies
SLA & maintenance
Innowacje i wyzwania
Klient potrzebował zautomatyzować proces aktualizacji kluczowych usług tj. DNS, VPN, bazy danych itp. Wdrożyliśmy natywne usługi dostawcy chmury, które zapewniły wysokie SLA oraz w pełni automatyczny proces aktualizacji (m.in. CloudDNS, CloudSQL, CloudVPN). Zastąpiliśmy też dotychczas wykorzystywane przez klienta statyczne systemy konteneryzacji usług, które przy dużym ruchu pokazywały swoje ograniczenia. Wprowadziliśmy w ich miejsce w pełni skalowalne rozwiązanie do konteneryzacji wraz z autorskim rozwiązaniem aktualizacji bez przerw dla klientów. Dodatkową innowacją było zastosowanie rozwiązań o zasięgu globalnym, które operator chmury uruchamia we wszystkich regionach swojej sieci. Zabezpieczyło to dane klienta przez rozproszenie ich miejsca przechowywania oraz umożliwiło w przyszłości wykorzystanie dostępności tych zasobów przy uruchamianiu aplikacji klienta w dowolnym regionie na świecie.
Największymi wyzwaniami były rozmiary infrastruktury klienta oraz zapewnienie, aby wszystkie serwisy były przygotowane na trudne do przewidzenia wielokrotnie większe obciążenia (biznes klienta nie ma cykliczności, a peaki są nagłe i nieprzewidywalne). Dodatkowo proces migracji musieliśmy zaplanować tak, by nie wpłynął negatywnie na bieżące procesy biznesowe. Klient wymagał wysokiego SLA dla swoich usług, dlatego wykorzystaliśmy natywne rozwiązania dostawcy chmur.